شماره :
203
سه شنبه 1401/09/22 04:10

استخراج

در دنیای امروز، تامین مواد اولیه بعنوان یکی از استراتژیک ترین موارد در مدیریت امور داخلی هر کشور و حتی روابط بین­المللی آن درنظر گرفته می­شود. بدین منظور، فراهم آوردن مواد معدنی خام جهت تامین خوراک صنایع بالادستی اعم از صنایع جاری ملی، صنایع دفاعی محور، صنایع درمانی و دیگر صنایع مستقل و وابسته از اهمیت ویژه­ای برخوردار خواهد بود. یکی از مناسب ترین روش­ها برای تامین و رفع نیاز این صنایع به مواد اولیه، شناسایی و استخراج منابع معدنی بوده که در غالب عملیات معدنکاری، شناسایی، استخراج و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. بطور کلی، عملیات معدنکاری شامل فرایندهای اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی بوده که فرایند استخراج بعنوان یکی از ارکان اصلی در چرخه اقتصادی، از اهمیت ویژه­ای برخورداد است. عملیات استخراج مواد معدنی بطور معمول شامل فرایندهای حفاری، انفجار، بارگیری و حمل مصالح در انباشتگاه­ها بوده که این فعالیت­ها مطابق طرح استخراج، اجرا می­گردند. امروزه با بهره گیری از علوم مهندسی معدن در مرحله طراحی و اجرا اعم از فرایندهای انفجار، بارگیری و ترابری، همواره تلاش می­گردد تا به بهترین شکل و با بهینه ترین حالت ممکن تمامی فرایندها مدیریت شود.

در این میان شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر بعنوان بازوی اجرایی هولدینگ سرمایه گذاری غدیر در امور معادن، همواره سعی بر آن دارد با استفاده از علوم بروز مهندسی معدن در پروژه­های استخراجی خود و همچنین بهره گیری از تیم مهندسین جوان و نخبه، حد توانایی و عملیاتی مجموعه را در میدان رقابت با مجموعه­های فعال در این عرصه در حد ملی و فراملی ارتقا داده و حفظ نماید.

از  جمله مهمترین پروژه­های این مجموعه که در حال حاضر در فاز بهره برداری قرار دارند عیبارتند از؛

  • پروژه استخراج کانسنگ نیکل، شهرستان بوانات استان فارس با ظرفیت استخراج سالیانه ۸۰ هزار تن کانسنگ
  • پروژه استخراج کانسنگ آهن و فسفات، شهرستان بافق استان یزد با ظرفیت استخراج سالیانه ۵ میلیون تن کانسنگ
  • پروژه استخراج کانسنگ طلا، شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی با ظرفیت استخراج سالیانه ۵۰۰ هزار تن کانسنگ
  • پروژه استخراج کانسنگ سرب و روی، شهرستان شاهرود استان سمنان با ظرفیت استخراج سالیانه ۲۰۰ هزار تن کانسنگ
  • و چندین پروژه استخراج کانسنگ آهن، مس و مولیبدن در استان­های یزد و کرمان که در مرحله ماقبل بهره برداری قرار داشته و بزودی وارد فاز عملیات بهره برداری  قرا خواهد گرفت.

 

 

 

 

img.alt
X